Velkommen til GTK’s Motionistafdeling

Motionistafdelingen i GTK er alsidig og inkluderer GOBY (Gentofte Old Boys), Mandagspigerne, Ladies og Never2Late træning.

Never2Late træningen er blevet en kæmpe succes. Her kan man få træning af klubbens dygtige trænerteam, så man både får pudset teknikken af og forbrændt nogle kalorier. Det er vigtigt, at man er ærlig omkring sit niveau, så man kan blive placeret på et hold, hvor alle spillere er nogenlunde lige. Det gør det lettere at tilpasse træning til alle!

Ladies
I 1974 kom det Qvindelige modstykke til Gobies – Ladies, som er en turnering for klubbens kvinder over 45 år. Turneringen spilles tirsdag formiddag og afsluttes med kaffe og brød.

Mandagspigerne:
1. Medlemmer:Øvede kvindelige GTK medlemmer i alderen fra ca 40 år og opefter. Nye interesserede medlemmer kan henvende sig til mandagspigernes styregruppe.

2. Spilletid: Der spilles mandage kl. 17.00 og 18.00 på banerne 1, 2 og 3 med efterfølgende socialt samvær. Der er efter tur, 1 eller 2 ansvarlige værtinder per gang. De sørger for drikkevarer og lidt spiseligt.

3. Mødetid: Senest 5 minutter før kampen, så der kan trækkes banenummer og aftales hvem, der spiller sammen.

4. Fordelingen på banerne: Der trækkes nummer på den bane, hvorpå der skal spilles. For at få bedst muligt spil skal de to stærkeste spillere trække lod om, hvem de skal have som makker.

5. Reserve: Hvis du ikke kan spille til fastsat tid, skal du kontakte en af de spillere, der er anført på spilleplanen som reserve den pågældende dag. Hvis alle reserver er opbrugt, kan du kontakte en, der spiller enten før eller efter dig og bede om, at vedkommende vil spille to kampe.

6. Afbud:Hvis du ikke møder op og ikke har skaffet en reserve betales 50 kr. i bøde. Der anføres “bøde”, og den pågældendes nummer på spilleplanen på opslagstavlen. Bødebeløb anvendes til afslutningsfesten.

7. Regnvejr: Ved regnvejr aflyses kampene. Ved tvivl kontakt klubben på 39682663 om der kan spilles.

8. Pointtælling: For hver 3 vundne partier fås 1 point. Der stoppes ved 6-6, og i dette tilfælde får alle fire spillere 2 point hver. Kun 2 sæt tæller. Pointtællingen standses efter en times spil.

Husk selv at anføre medlemsnumre, resultat og point på tavlen.

Man får point for 1 kamp pr. aften. Spiller man to gange, er det den planlagte kamp, der tæller.

Hvis der efter 10 min. kun er 3 spillere på banen, får hver spiller 4 point.

9. Pointvinder og pokalvinder: Kampenes resultat anføres på resultatskemaet, og de opnåede points anføres på pointskemaet. Man er selv ansvarlig for at få ført point. Styregruppen kontrollerer resultatskema og pointskema, og er der tvivlsspørgsmål kontaktes relevante personer. Sommerens vinder med det højeste pointtal tildeles vandrepokalen. Modtageren af vandrepokalen skal sørge for at få indgraveret navn og årstal. Udgiften dækkes af mandagspigekassen.

10. Afslutning: Den sidste mandag i august spilles puljekampe, og der holdes afslutningsfest.

For mere information, kontakt venligst klubkontoret på gtk@gtklub.dk

GOBY er for alle herrer over 45 år – der er ingen øvre aldersgrænse – og der spilles doubler hver onsdag i faste tidsrum. Der er meget faste spilleregler i GOBY, og programmet bliver hver sæson lagt med kyndige hænder. Man er garanteret en masse sjove doubler med forskellige makkere. Hvis det lyder som noget for dig, så kontakt klubkontoret.