Velkommen til GTK’s Seniorafdeling

GTK har en bred seniorafdeling med nogle af Danmarks bedste spillere. Flere spillere er eller har været på landsholdet, og vi har endda en Europamester i +40 rækken. Klubben har både herre- og damehold i Elitedivisionen. Damerne har vundet guld ved DH både inde og ude. Vi bestræber os på fortsat at have hold i Elitedivisionen samt at give flere spillere mulighed for at spille holdkampe på klubbens anden- og tredjehold. Derudover har klubben både et +40-hold og et +60-hold.

Seniorafdelingen vægter sociale arrangementer højt, da det er grundstenen for at kunne skabe klubliv, fællesskab og holdånd. Der er både arrangementer for alle klubbens medlemmer, for seniorerne alene og for både juniorer og seniorer, som spiller på hold.

Det er vigtigt for klubben, at seniorspillerne træner og interagerer med juniorspillerne, så der videregives erfaringer og viden og skabes kvalitet i træningen.

Resultater:

De seneste år har budt på mange resultater, som klubben er stolte af. Se bare her:

Gentoftes Danmarksmestre:

DH Hold Damer

2020 Ude

2018/19 Inde

2018 Ude

2016 Inde og Ude

Herresingle Ude

2020 Christian Sigsgaard

2019 Christian Sigsgaard

2018 August Holmgren

2016 Christian Sigsgaard

Herredouble Ude

2019 Andreas Boers og Philip Ørnø

2017 Christian Sigsgaard og Benjamin Hannestad (KB)

2016 Christian Sigsgaard og Johannes Ingildsen (KB)

Damesingle Ude

2018 Emilie Francati

2016 Clara Tauson

Damedouble Ude

2020 Emilie Francati og Helena Francati

2018 Emilie Francati og Helena Francati

Mixeddouble Ude

2020 Maria Jespersen og Christian Sigsgaard

2019 Maria Jespersen og Christian Sigsgaard

2018 Emilie Francati og Philip Ørnø

2017 Maria Jespersen og Christian Sigsgaard

2016 Emilie Francati og Philip Ørnø

2015 Maria Jespersen og Philip Ørnø (Birkerød)

Veteran

DM Single

Herrer

2018 Andreas Hach-Laulund

2017 Andreas Hach-Laulund

2016 Andreas Hach-Laulund

DM Single

Herrer

2019 Ole Frølich-Jensen

2018 Kasper Warming

2017 Kasper Warming

2016 Kasper Warming

+40 hold

2020 + 40 Hold

Europamesterskaberne

Herresingle

2017 Kasper Warming (Guld)

2019 Kasper Warming (Guld)

Herredouble

2017 Kasper Warming og Ulrik Bølling (Hvidovre)
2019 Kasper Warming (Sølv)

Nordiske Mestre for Hold

2018 Kasper Warming, Christian Svanning Mikkelsen (HIK) og Jacob Pyndt (Vanløse)

Allan Larsen: ”GTK er en klub der samler alt fra junior, senior til veteraner; en klub med et fantastisk sammenhold, samt en masse gode aktiviteter for alle klubbens medlemmer.”

Ole Jensen: ”GTK er fyldt med gode mennesker. Vi har desuden Danmarks flotteste hold!”

Andreas Laulund: ”GTK er klub til hele livet!”

Morten Schultz: ”I GTK er der en god synergi mellem ung og gammel. De gamle giver de unge noget rutine, og de unge giver de gamle noget energi. Og ja, nogle gange er det endda omvendt, for vi ser os ikke som de unge og gamle. Jeg gør i hvert fald ikke – skal dog ikke kunne udelukke nogen ser mig som gammel.”

Eva Dyrberg: ”For mig er GTK den perfekte kombination af klubånd, tennisglæde og professionalisme.”

Kasper Warming: ”GTK er en fantastisk kombination af det professionelle og det hyggelige. Klubben er fyldt med velvilje, og man møder altid åbne og opmærksomme mennesker, og man får derved en god snak med unge som gamle.”